Veelgestelde vragen

Wat houdt de 30 dagen slaapgarantie in?

Met onze 30 dagen slaapgarantie heb jij rustig de tijd om het matras uit te proberen. Wij raden je aan om deze tijd ook te gebruiken, aangezien jouw lichaam waarschijnlijk even moet wennen aan het nieuwe matras.

Kom je er in deze periode achter dat het matras toch niet helemaal is wat jij zoekt, kan je deze eenmalig omruilen. Je kunt eenmalig gebruik maken van deze service vanaf 20 dagen na levering van je (top)matras. Indien je aanspraak wil maken op de slaapgarantie zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Eventuele prijsverschillen verrekenen we via een bijbetaling. De omruilgarantie gaat in op de dag van de levering en geldt uiteraard alleen voor schone en onbeschadigde (top)matrassen. Het nieuwe (top)matras heeft dezelfde afmeting als het oorspronkelijk geleverde (top)matras. Na 30 dagen kun je geen gebruik meer maken van de slaapgarantie.

Voorwaarden:

  • De service is niet overdraagbaar.
  • Het is bij deze service niet mogelijk een matras in te ruilen voor een matras met een andere afmeting.
  • Enkel onbeschadigde en schone matrassen kunnen worden geruild.
  • Svef behoudt zich het recht om matrassen te weigeren van deelname.
  • Het (top)matras moet in de originele verpakking retour worden gezonden.
  • Net zoals het onze verantwoording is dat het product onbeschadigd en schoon bij jou, de klant, aankomt, is het jouw verantwoording dat het retour gestuurde product ook onbeschadigd en schoon bij ons terugkomt. Indien het artikel vuil en/of beschadigd bij ons retour komt, zullen wij je 20% van de aankoopprijs, met een minimum van € 50,-, aanrekenen.
  • Maatwerk matrassen zijn speciaal op maat gemaakt en kunnen hierdoor niet worden geretourneerd.
Hoelang heb ik garantie op mijn matras?

Onze matrassen worden met zorg en volgens de laatste technieken geproduceerd. Mocht er toch iets misgaan met jouw matras binnen de garantietermijn dan horen wij dat graag. Gezamenlijk zullen we dan op zoek gaan naar een passende oplossing, zodat jij zo snel mogelijk weer comfortabel kunt slapen.

Op onze standaard (top)matrassen zit een garantie van 1 jaar. Bij de luxe (top)matrassen is dit een garantie van 2 jaar.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij Svef bieden we jou gemakkelijke en veilige manieren om jouw bestelling te betalen. Je hebt bij ons de keuze uit de volgende mogelijkheden:

  • iDeal
    Dit is een van de meeste bekende en gebruikte betaalmogelijkheden in Nederland. Hiermee betaal je via jouw eigen bankomgeving en wordt het geld direct overgemaakt van jouw eigen rekening naar die van, in dit geval, Svef. Het gebruiken van iDeal is gemakkelijk en veilig!
  • Maestro
    Maestro is de SEPA debitcard van Mastercard. Van tevoren kan je een bedrag op deze kaart zetten, waarmee je vervolgens online betalingen kunt doen in Europa. Je kunt een betaling doen door je kaartgegevens, -nummer en vervaldatum in te vullen. Vervolgens wordt de betaling voltooid middels een identifier en een unieke transactiecode.
  • Mastercard en Visa (Creditcard)
    Bij het betalen met een creditcard van Mastercard of Visa, hoef jij enkel de kaartgegevens in te vullen en de betaling te automatiseren. Jouw betaling wordt hiermee op krediet gedaan en zal je op een later moment betalen.
  • PayPal
    PayPal is een online portemonnee die je kunt koppelen aan jouw creditcard of bankrekening, of los een saldo op kunt zetten. Bij het afrekenen van jouw bestelling bij Svef hoe je met PayPal enkel in te loggen in jouw PayPal-account.
  • Bancontact
    Bancontact is ideaal voor onze Belgische klanten. Met Bancontact maak je vanaf jouw eigen rekening geld over via de vertrouwde betaalomgeving van Bancontact. Jouw betaling kan hierbij niet worden teruggedraaid door jou als klant.
Wat zijn de bezorgkosten die ik moet betalen?

Wanneer je jouw matras besteld bij Svef komen er geen extra kosten bij kijken wanneer je deze in Nederland en België laat leveren. Je betaalt dan geen bezorgkosten, maar enkel de prijs voor jouw matras.

Wat is de levertijd van het matras?

Wij werken niet met voorraden, maar laten de matrassen na jouw bestelling produceren bij onze eigen fabrikant. Op basis daarvan hebben wij de volgende levertijden:

  • Standaard matras: 1 tot 3 werkdagen
  • Luxe matras: 3 tot 5 werkdagen
Waar bezorgt Svef de matrassen allemaal?

Wij leveren onze matrassen in Nederland en in België. In Nederland en België betaal je hiervoor geen extra bezorgkosten.

Mijn matras is beschadigd of verkeerd, wat nu?

Is het matras niet in goede staat geleverd of heb je een verkeerd matras ontvangen? Dat is vervelend. Neem contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat er een juist en goed matras jouw kant op komt.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Bij het doen van een aankoop via internet heb je altijd een bedenktijd van 14 dagen. Dus wanneer jij je bedenkt, kunt je jouw (top)matras altijd binnen die 14 dagen na ontvangst nog terugsturen, mits deze niet beslapen is en in oorspronkelijke en onbeschadigde staat verkeert. Het (top)matras of product mag nog niet zijn gebruikt en nog niet zijn uitgepakt i.v.m. de hygiëne.

Op het moment dat je gaat slapen op de (top)matras, gaat de slaapgarantie in. Wanneer jij het matras nog niet hebt uitgepakt, geldt de bedenktijd van 14 dagen.

Voor het retourneren van je bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening.


Maatwerk matrassen zijn speciaal op maat gemaakt en kunnen hierdoor niet worden geretourneerd.

Hebben jullie een showroom waar ik kan de verschillende matrassen kan uitproberen?

Nee, wij hebben geen showroom. Dankzij onze 30 dagen slaapgarantie kan jij jouw matras rustig uitproberen en hier ook daadwerkelijk op slapen om te ervaren wat de mate van comfort van het matras is. Kom je er in deze periode toch achter dat het niet helemaal aansluit op jouw wensen en verwachtingen, neem dan contact met ons op.

Wat houdt het herroepingsrecht in?

Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

  • Het product niet is gebruikt.
  • Het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast.
  • De verzegeling nog intact is.
  • Het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft.
  • De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

  • Op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.

De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@svef.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat hier kan worden gedownload:

Download herroepingsformulier

Neem contact met ons op

Heb jij de maat die jij zoekt niet kunnen vinden of heb je een vraag voor ons? Neem dan gemakkelijk contact met ons op. Wij helpen jou graag verder in jouw zoektocht naar comfort. Wij zijn ook bereikbaar via whatsapp!

Molendam 18
4051 BJ Ochten
+31 6 53531698

info@svef.nl